TRANSPORT
El 50% dels catalans no utilitza casc ni en patinet ni en bicicleta
En ciutat, els col·lectius més vulnerables són bicicletes, patinets elèctrics, vianants i motos.
Madrid - Publicado el - Actualizado
1 min lectura
directa ha presentat un informe de la nova modalitat urbana en seguretat viària i l'accidentalitat. Una de les dades més importants què treu a la llum aquest estudi és que el
Parlarem amb el
Si ho és, ho hem calculat a escala nacional i Catalunya també està en aquesta mitja. Creiem que és una dada molt elevada perquè bàsicament des de fa més i mig el casc és obligatori per aquests vehicles No només és la multa que et poden posar per no portar el casc a son 200 euros sinó que és bàsicament per la seva seguretat. És una obvietat que un patinet elèctric que circula parts la calçada i té un accident, frenarà amb el seu propi cos. Donar-te amb el cap contra un altre vehicle o la calçada és molt perillós, et pot costar la vida, ho hem d'incorporar per la nostra integritat física.
Efectivament, sobretot a Catalunya en ciutats com a Barcelona en els anys 80 - 90 pràcticament eren una lluita constant i avui dia ja és quasi improbable veure motorista sense casc i ara els hi toca els patinets.
En ciutat, els col·lectius més vulnerables són bicicletes, patinets elèctrics, vianants i motos. Són els que més accidents registren i de fet s'ha detectat un increment un 42% en els últims deu anys.