TRÀNSIT
Quin balanç es pot fer de l'alliberament de l'AP-7?
Trànsit justifica la reducció de velocitat a l'AP-7 per l'incompliment de la distància de seguretat.
Madrid - Publicado el - Actualizado
2 min lectura
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, justifica la petició a l'Estat per tal que redueixi la velocitat màxima a l'AP-7, de 120 km/h a 110 km/h, davant l'incompliment de la distància de seguretat per part dels conductors.
Lamiel explica que la majoria de sinistres en aquesta via (55%) són per encalç –impacte per darrere– i que, per tant, reduint la velocitat màxima s'afavoriria també una reducció de la sinistralitat: "Passar de 120 km/h a 110 km/h representa reduir de 100 metres a 75 metres la distància de seguretat. Per tant, es guanyen 25 metres de seguretat".
En una observació recent del Servei Català de Trànsit a l'AP-7, al seu pas per Santa Perpètua de Mogoda, es va determinar que el 70% de les motos que circulen pel carril del mig no respecten la distància de seguretat. Tampoc ho fan el 65% dels turismes ni el 37% dels vehicles pesants.
Amb tot, Lamiel insisteix que reduint la velocitat es reduiria la possibilitat d'encalç i, per tant, s'incrementaria la seguretat de la via.
Lamiel ha admès que hi ha un "problema de mobilitat en general" a Catalunya els caps de setmana i també els dies feiners, quan es produeixen 126 quilòmetres de retenció de mitjana, ha indicat. El director del SCT ha demanat promoure "alternatives a la mobilitat" amb transport públic i ha posat èmfasi en l'autobús.
Pel que fa als caps de setmana, ha assenyalat que els nivells de retenció són "els mateixos" que el 2019 en el conjunt de Catalunya.
"No estem pitjor", ha respost, preguntat per les cues registrades en el pont de la segona Pasqua, sobretot a l'AP-7, tant en l'operació sortida com tornada.
Sobre les mesures concretes que està estudiant, especialment pensant en l'AP-7, Lamiel ha afirmat que es produeixen "demores" per retirar els vehicles accidentats que provoquen més retencions. El director de Trànsit ha anunciat que "en breu" posaran en marxa un sistema de grues per retirar els vehicles d'accidents sense víctimes mortals en cas que la de l'assegurança es retardi.
Una altra mesura que estan explorant és obrir un carril addicional a l'AP-7 nord, de la mateixa manera que fan a l'AP-7 sud entre Vilafranca i El Papiol o a la C-32 al Maresme. Segons Lamiel, aquesta mesura "ajuda força" en les operacions retorn.
En el cas de l'AP-7 nord, encara no han pogut habilitar aquest carril addicional des que es va alliberar el peatge, perquè no han trobat l'espai per tancar-lo amb seguretat.
Sobre la demanda a l'Estat per limitar la velocitat a 110 km/h a l'AP-7 davant de l'alta sinistralitat a la via, Lamiel ha exposat que el 55% dels accidents en aquesta carretera són per encalç i que amb aquesta reducció de 10 km/h es guanyarien 25 metres en la frenada, una distància "considerable" per evitar accidents, ha defensat.
A Herrera a COPE Catalunya hem parlat amb el coordinador de seguretat i mobilitat del servei català de trànsit, Òscar Llatge (àudio)