MOBILITAT

Els usuaris de la bicicleta en contra de l'estudi de mobilitat de la síndica de Barcelona

La coordinadora critica que el document posi al mateix sac bicicletes i vehicles de mobilitat personal.

Redacción digital

Madrid - Publicado el - Actualizado

2 min lectura

La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta critica en un comunicat l'estudi encarregat per la Síndica de Barcelona al RACC. D'entrada, lamenten que s'encarregui a una entitat privada d'usuaris del vehicle de motor, però també consideren que el document té "poca credibilitat".

A La Linterna Catalunya hem parlat amb l'Albert García, portaveu de la coordinadora "L'informe demostra que els vehicles de motor posen en perill a les bicicletes, però el problema son les bicicletes", diu García.

Un "gran error", assegura, és "ficar al mateix sac" les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (VMP), ja que les característiques i forma de conduir dels dos col·lectius són "totalment diferents".

La coordinadora afirma que la bicicleta té molts menys conflictes relatius a la velocitat en interactuar amb vianants, per exemple.

També puntualitzen que en l'apartat sobre infraccions per part de bicicletes hi manquen dades objectives i assenyalen que "s'infla" el percentatge en agrupar-les per "aconseguir" un 70%. Per contra, una sola infracció dels vehicles de motor que posa en perill a la bicicleta i que ocasiona el 80% de l'estudi, "es considera simplement com un conflicte" explica "es un problema cultural, l'usuari de la via que sigui un incívic ho serà vagi en cotxe, en bici o a peu. Ens preocupa que s'encarregui pagat amb diners públics un informe com aquest per donar a coneixer el que ja se sabia"

En resum, des de la coordinadora lamenten que les conclusions generin una visió "conflictiva" del col·lectiu ciclista, quan fins i tot els seus resultats mostren que sols un 5% dels vianants ha manifestat haver tingut ensurts en primera persona. "Cada any, més d'un miler de persones són atropellades a Barcelona pels vehicles de motor, que casualment són els que comenten infraccions perilloses també envers els ciclistes", conclou Albert García, portaveu de la coordinadora Catalana d'Usuaris de la bicicleta.