Superilla

Unes obres polèmiques, que ja fa mesos que duren

Un dels projectes estrella de l'alcaldessa Ada Colau, enfila ja la seva recta final

Redacción digital

Madrid - Publicado el

2 min lectura

La Superilla de l'Eixample, un dels projectes estrella de l'alcaldessa Ada Colau, enfila ja la seva recta final. Unes obres polèmiques, que ja fa mesos que duren, i que estan acabant amb la paciència de veïns i comerciants. L'objectiu final del projecte és vetar el cotxe pel centre de la ciutat. Aquést és, de fet, un dels objectius de tot l'urbanisme tàctic del govern de Colau. Amb les obres, el carrer Consell de Cent s'ha quedat només amb un càrril de circulació i el que està provocant és el col.lapse d'altres vies, com el carrer València, Diputació o la Gran Via. Què diuen els veïns de la zona?

La majoria dels veïns amb els que hem parlat ho viu amb resignació. 8 mesos ja d'obres, i això vol dir, soroll, vol dir brutícia, desviaments per travessar carrers, i un trànsit que, amb la eliminació de carrils, està convertint la ciutat en un infern. Es el que ens ha explicat, en primera persona, la Patrícia

Ho veu pràcticament de la mateixa manera el Jordi, que també és veí de la zona. Diu que la teoria és molt maca, una ciutat sense cotxes, però la realitat és un desastre

Però també em trobat a veïns que estan contents amb el disseny d'aquesta Superilla. La Sofia creu que la ciutat necessita menys cotxes. Reconeix que ara hi ha molèsties, però creu que mereixerà la pena

Hem escoltat als veïns, però els comerciants de l'Eixample també estan patint desde fa mesos aquestes obres. Normalment, les obres acostumen a espantar els clients i això segur que es nota en la facturació... cóm ho estan vivint?

Amb resignació però efectivament amb una caiguda de la facturació. Xavier Llobet, president de l'Eix Comercial CorEixample, ens ha posat xifres. Parla d'una caiguda d'entre el 20 i el 30%, perquè la gent no pot arribar als establiments

Xavier Llobet insisteix en aquesta idea... en què si al client li compliquen la vida marxarà, i qui sortirà més beneficat seran els centres comercials, on hi ha aparcament garantit. Llobet ens feia aquesta proposta:

Ja ho dèiem abans que la Superilla de l'Eixample ha estat envoltada de polèmica desde el primer moment, i de fet aquest projecte acumula ja 3 denúncies, oi?

Una és de qui va ser arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Josep Antoni Acebillo, una veu autoritzada. Ens ha dit clarament que Ada Colau s'està carregant el pla Cerdà i acabarà convertint Barcleona en una ciutat dormitori

Acebillo és molt crític amb l'urbnaisme tàctic del govenr de Coalu. Critica especialment que tendeixi a contraposar economia i ecologia, quan les dues coses són compatibles, si s'aborda d'una manera realista.