INFRAESTRUCTURES

El dia 9, després d'onze mesos, reobre la línia de RENFE amb Blanes

A finals de gener el pont ferroviari sobre el riu va quedar parcialment enfonsat, a causa de la crescuda d’aigua fluvial que va haver durant el Temporal Glòria.

00:00

El dia 9, després d'onze mesos, reobre la línia de RENFE amb Blanes

Redacción digital

Madrid - Publicado el - Actualizado

2 min lectura

Finalment s’ha pogut treure l’entrellat: el restabliment del servei de tren entre Blanes i Malgrat pel nou pont sobre la Tordera tindrà lloc d’aquí a poc més d’una setmana, el dimecres 9 de desembre. La notícia arriba després que durant els darrers dies hi havia hagut un ball de dates que no acabava d’aclarir quan arribaria l’esperada data.

Aquest migdia ADIF ha confirmat aquesta data mitjançant una nota de premsa, després que avui al matí la delegada a Catalunya del govern estatal, Teresa Conillera, ho ha avançat a l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa.

La delegada s’havia compromès amb el batlle blanenc que, abans que es fes pública la data prevista, ho comunicaria al consistori.

A principis del passat mes de novembre, durant la inauguració del nou pont sobre la Tordera per on passa la carretera Blanes-Malgrat, es va avançar que la inauguració del nou viaducte ferroviari depenia d’un darrer tràmit tècnic. Es tractava de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, que havia de donar el darrer vistiplau abans que es donés llum verda a la represa del servei.

Per aquest motiu, només es va matisar que el restabliment del servei podria ser a finals de desembre, però sense detallar quan seria, ja que s’estava pendent del dictamen final.

Fa pocs dies, però, diversos mitjans van apuntar amb més exactitud que seria a mitjans de desembre, el dia 14, mentre que per un altre costat s’informava que seria a principis de gener, el dia 4.

L’antic pont ferroviari sobre la Tordera va col·lapsar el passat 22 de gener, igual que també ho va fer el pont que uneix Blanes i Malgrat per carretera, a conseqüència de la crescuda del riu per les precipitacions acumulades del Temporal Glòria.

Les obres de reconstrucció han significat un cost de 10 M€, i el nou viaducte fa 221’3 metres de longitud repartits en 5 vanos, amb unes pilones clavades a 45 metres de profunditat per donar-li una major estabilitat.

Herrera en COPE

Herrera en COPE

Con Carlos Herrera

Lunes a viernes de 06:00h a 13:00h

Programas

Último boletín

12:00H | 10 OCT 2024 | BOLETÍN