EDUCACIÓ
Els sindicats d'educació empipats amb la reforma del currículum de FP
El Departament d'Educació ha menyspreat també les forces sindicals i l'espai de negociació col·lectiva del professorat
Madrid - Publicado el
2 min lectura
Els sindicats USTEC STES IAC, CCOO, INTERSINDICAL-CSC, PROFESSORS DE SECUNDÀRIA, UGT i CGT, denuncien la manca de respecte i de voluntat de cooperació que ha tingut el Departament d'Educació en impulsar una reforma del currículum de l'FP d'esquena al professorat, i la comunitat educativa en general. La seva finalitat no ha estat debatre sobre l'objectiu de la reforma i si els canvis proposats són els idonis, sinó en aconseguir, la validació d'un model ja decidit.
El Departament d'Educació ha menyspreat també les forces sindicals i l'espai de negociació col·lectiva del professorat, en no establir un calendari de treball amb elles. S'han convocat poques reunions de la mesa tècnica, tard i a deshora i, a vegades, precipitadament sense cap proposta nova sobre la taula. És a dir, sense informació suficient per a poder generar el debat i el diàleg previ entre tota la comunitat educativa que requereixen unes modificacions curriculars com les plantejades i que per la seva transcendència cal que tinguin un fort consens.
Malgrat haver fet públic un comunicat conjunt el dia 17 de desembre on les forces sindicals exposaven el nostre posicionament, l'administració educativa no ha volgut asseure's per parlar de cap de les demandes de millora, i ni tan sols ha facilitat la documentació sol·licitada pels sindicats. Tampoc ha facilitat les evidències i els estudis que justifiquin els motius per tirar endavant una modificació curricular a mínims que comporta canvis innecessaris en l'organització dels mòduls , l'augment del desconeixement de la normativa laboral de l'alumnat d'FP i una submissió dels cicles formatius convencionals als duals. L'objectiu d'aquesta reforma no pot ser exclusivament la millora quantitativa de dades per arribar a uns percentatges de dual que 'ens facin més europeus' per si mateixos o per augmentar el nombre de titulats a qualsevol preu, sense importar la qualitat de la seva formació, amb els perjudicis que pot causar a les persones que es formen en particular i a la societat en general.
Parlem amb Ramon Font, del sindicat USTEC.