Els vehicles hauran de portar sistemes avançats de frenada i velocitat a partir del 2022
El Parlament Europeu aprova un reglament de mobilitat que inclou assessors intel·ligents de velocitat.
Madrid - Publicado el - Actualizado
1 min lectura
El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts un reglament que obliga a instal·lar un paquet de deu sistemes de seguretat en tots els models nous de cotxes, furgonetes, camions i autobusos que es venguin a partir de 2022. Una d'aquestes mesures és l'assistent de velocitat intel·ligent, un radar que avisa dels límits permesos a la xarxa viària i que es calcula que pot reduir un 20% de les morts a la carretera. A més, el text inclou un sistema d'advertència de la somnolència, de distraccions, de manteniment de carril, de frenat d'emergència, de detecció de marxa enrere, de registre de dades d'accidents, una interfície amb alcoholímetres que impedeixin l'arrencada en cas d'haver begut i una alerta de cinturons als seients de darrere.
Tot plegat amb la intenció de reduir substancialment els accidents de trànsit a les carreteres de la Unió Europea (UE), que, l'any 2017 van ser escenari de la mort de 25.000 persones i on 135.000 van resultar ferides greus. La Comissió Europea apunta que, si bé els accidents de trànsit es van reduir considerablement entre els anys 2000 i 2010 (-40%), la taxa de descens s'ha estancat i en els últims anys s'ha mantingut en un 3%.
Amb aquest reglament les institucions europees busquen fer més segura la conducció i reduir les morts a la carretera fent servir els avenços tecnològics. Una de les mesures destacades de l'acord és l'assistent de velocitat intel·ligent, una mena de 'radar' dins del vehicle que alerta el conductor en cas de superar els límits de velocitat. El mecanisme no controlarà la velocitat de conducció es podrà desactivar quan la persona que condueix el vehicle ho vulgui.