PROGRAMES

Migdia a COPE Catalunya i Andorra

Programa del 23 de març del 2022.

Redacción digital

Madrid - Publicado el - Actualizado

2 min lectura

Avui hem tractat els següents temes:

-Quina és la salut dels nostres rius?

La setmana passada es va produir un incendi important en una empresa de productes químics. Al cap i a la fi, les aigües utilitzades per apagar l'incendi es barrejen amb aquests productes químics i la gran part van a parar al riu provocant un desastre. Aquest fet ens fa pensar en quin estat estan aquestes vàlvules de seguretat per controlar-ho. Parlarem amb el catedràtic d'ecologia de la universitat de Girona, Emili Garcia Bartou.

- Com està la salut dels rius a Catalunya?

Els rius de Catalunya han millorat molt respecte als anys 70 per què concretament el Besòs en aquella època era una claveguera i des de llavors s'han fet moltes depuradores i ha millorat molt l'estat químic dels rius, però encara queden problemes.

- Com està la zona de la Conca del Besòs iTordera?

Nosaltres monitorem els peixos del Besòs i la Tordera a través de l'observatori Rivus. En el cas del Besòs té peixos i està molt millor químicament respecte a fa unes dècades, però encara té una mica d'atròfia, ja que molta part de l'aigua prové de depuradores (fan bona feina, però encara tenen molts nutrients) i en general tenen molts problemes amb els cabals.

-L'ús de vídeos en l'ensenyament podria millorar un 20 % el rendiment acadèmic

Els vídeos educatius són un dels recursos més utilitzats en el món de l'educació, tant en entorns virtuals com presencials. La tesi de Víctor Jesús García Hernández, del programa de doctorat d'Educació i TIC (E-learning) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), ha analitzat la percepció dels estudiants sobre la utilitat d'aquests recursos audiovisuals i el seu ús en assignatures de física del primer curs d'enginyeria de la UOC i també d'un centre presencial, l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS). El resultat principal de la recerca, en els dos entorns d'aprenentatge, és que els vídeos són el recurs més ben valorat pels estudiants, però els consideren un complement als materials textuals. A més, l'estudi també revela que es visualitzen més els vídeos de problemes que els de teoria i que aquest ús s'incrementa quan s'acosta un examen o el lliurament d'un treball.