SOCIETAT

L'empleat com a millor ambaixador de l'empresa “employee branding”

Les empreses estan cada cop més convençudes de la importància de que els treballadors recomanin la companyia

00:00

L'empleat com a millor ambaixador de l'empresa “employee branding”

Redacción digital

Madrid - Publicado el - Actualizado

1 min lectura

L'economia evoluciona i les relacions entre empleat i empresa també ho fan, quan parlem del prestigi i com es veu una empresa, els treballadors poden ser els millors ambaixadors. Ens ho explica el Manuel Fernández professor col·laborador dels estudis d'economia i empresa de la UOC.

Els treballadors poden ser els ambaixadors de l'empresa, serien la millor targeta de visita d'una empresa?

Sí, el món de les organitzacions certament està tenint un canvi important. El centre del model de funcionament de les empreses té una activitat de més de cent anys, hi ha poques coses que resisteixen tant de temps amb el canvi de funcionament. Les organitzacions estan en aquest procés i actualment les empreses estan veient la importància i el valor que té la recomanació dels empleats de la mateixa companyia.

La companyia ha de treballar més perquè aquests treballadors tinguin una bona impressió?

Sempre hauria d'haver estat així, però és ara quan comencen moltes companyies adonar-se de la importància de cuidar als empleats. Bàsicament perquè els treballadors també es converteixen en una gran caixa de ressonància del que és la companyia i els productes i serveis que ofereix.

El salari seria un punt feble de tot això?

Per aconseguir que el treballador estigui implicat emocionalment en l'organització sabem que pagar d'una forma justa incideix directament. Repartir beneficis també és un altre factor de tenir en compte, aspectes relacionals amb la comunicació, polítiques socials, igualtat, treballadors amb els valors corporatius, participar en la presa de decisions i inclús compartir la definició d'objectius. Són aspectes que fa que el treballador es vinculi emocionalment a la seva empresa.

Què és el salari emocional?

Seria aquesta part que fa que els treballadors connecti amb l'empresa, és a dir, si em sento escoltat i participo en la presa de decisions i rebo gratitud, és inevitable que el treballador es vagi implicant emocionalment.

Creix el rendiment d'aquell treballador?

Evidentment, és molt lògica una persona que està implicada emocionalment amb allò que està fent ofereixi a l'empresa la seva millor versió.

Herrera en COPE

Herrera en COPE

Con Carlos Herrera

Lunes a viernes de 06:00h a 13:00h

Programas

Último boletín

17:00H | 25 OCT 2024 | BOLETÍN